Saturday, July 28, 2007

Miss Wet T-Shirt

Jag var hos Tove och Anders igår och pysslade lite. Vi var bland annat på Dieselverkstaden inför Stockholms Spelkonvent. Lokalerna för vår föreläsningsserie som vi håller på att sätta ihop var alldeles utmärkta, däremot fasar jag för hur rollspelarna kommer att reagera på de platser de får spela på. Vad som gick genom konventsledningens huvud när de valde just Dieselverkstaden som konventslokal är mig helt fördolt. Det kan knappast ha varit några praktiska betänkligheter. Försäkringarna kommer att bli ett helvete och det är inte en lokal som direkt passar för rollspel. Det är RIKTIGT illa..

Nåväl. Jag antar att man får vara tacksam för det lilla. Nu skall jag duscha och kasta mig in till stan för att stödja Nathan Fillions karriär och skaffa mig en onödig anteckningsbok till. Jag har ett bokberoende... Jag är inte stolt över det... Men man blir allmänbildad i alla fall.

Apropå Tove och Anders gav jag mig ut en liten sväng under kvällen för att leta reda på en högtalare till min iPod. Jag vill ha något att koppla den till i köket så att jag kan dränka oljudet från ungdjävlarna som går loss på allsköns bråte (inklusive en av de osnutna halvlängdsmännens förbannade cykeltuta som man MÅSTE använda oavbrutet i tio - tjugo minuter på raken för att den låter sååå bra) och tjuter så att fönstren skallrar. De är dessutom så lata att de inte orkar gå upp en trappa och prata med sina föräldrar, näe, de ställer sig och illvrålar efter dem. Det går inte att ha ett enda fönster öppet i det här området. Och på natten är det väldigt bekvämt att ställa sig och prata i telefon under mitt sovrumsfönster. Jag skämtar inte när jag säger att jag är lätt att väcka på natten. Jag hör när folk pratar utanför. Det är inget roligt problem, kan jag ju tillägga. Så jag funderar på att flytta någonstans där det inte finns barn i området. Helst skall det inte ens finnas andra människor i närheten, men då får jag väl flytta ut på en ö i skärgården. Och bli tokig på måsarna istället.

Poängen var i vilket fall som helst att under promenaden till Apple-återförsäljaren började det spöregna. Tropiskt vattenfall. Regndroppar stora som vattenballonger. Och när jag går förbi en hög med osnutna pojkar i trettioårsåldern kommenterar de att jag är blöt med orden "miss wet t-shirt". Eftersom jag inte hade energi nog att stanna och spöa upp dem gav jag dem fingret, men seriöst! Jävla ouppfostrade kräk är vad de är allihop. *morr*

No comments: