Monday, July 2, 2007

Ibland är det fel vad man än gör

Så var två års arbete med Europa avslutat. Tyvärr fick jag aldrig reda på varför det materialet jag producerade inte var gott nog, eftersom det inte har framgått av den korrespondens jag har haft med företaget. Jag har lagt upp texterna på min hemsida.

Hittills finns avsnitt om Europas mindre stater och Ryssland, Frankrike och Sverige.

Göttersidan med PDF dokument

Jag kommer förmodligen att avsluta projektet i vilket fall. Texter om England och Italien är att vänta. Utöver det tror jag inte att jag orkar bekymra mig. Förutom med "de ögonlösa" i Spanien förstås....

"De ögonlösa
På vägen mot Santiago De La Compostela finns ett stycke som de flesta undviker om de kan. Inga pilgrimmer vågar sig heller hit, även om den sträckan är kortare än omvägen man annars tar.

Orsaken är varelser, människoliknande och uppenbarligen intelligenta. Där deras ögon skulle ha suttit finns enbart hålor och deras munnar är större än vanliga människors, tillika fyllda med vassa tänder.

Som dimma kryper de på händer och fötter fram till den oförsiktige resenärer och förtär dem från fot till huvud. Allt som återstår är rengnagda ben och kvarlämnade kläder, peruker och packning. "

No comments: