Saturday, July 14, 2007

Syftet med Semester

Jag har äntligen fattat varför man skall ha semester och inte göra något på två veckor, bara sova. Imorse vaknade jag nämligen med mer energi än jag har haft sedan förra året. Två veckors laddning och batterierna är fulla igen! Hur underbart som helst. Så dagen har gått åt att skriva en hästartikel för Fenix nästa nummer, början till en författarpresentation (Sophia McDougalls "Romanitas") och ett antal äventyrsuppslag. Jag har dessutom nyss kommit hem från Ica Maxi i Alby. Håll i åtanke att jag gick upp sent imorse (kl 8) och att det tar nära tre timmar att cykla fram och tillbaka och handla. Och klockan är halv tre på eftermiddagen. Så jag är nöjt och glad, och lätt vidbränd.

Nu blir det lunch och efter det blir det mer skriva och fixa. Jag har köpt en tub spackel och en tub snabblim. Jag tänker ägna mig åt lite terräng tror jag. Eller kanske bara hästavsnittet till western-reglerna. Jag är glad. Jag är full av energi. Snart somnar jag väl i ett hörn, men det känns bra att ha låtit bli att stressa runt första halvan av semestern.

No comments: