Monday, July 2, 2007

Ett råd till dig som skriver...

Jag har spenderat ganska lång tid på ett projekt för ett svenskt rollspelsföretag, och jag medger att jag har tagit ganska mycket tid på mig att skriva det. Men nu verkar det som om företaget har valt att låta en annan individ skriva klart, och att de har haft nära kontakt med honom, vilket de inte har haft med mig.

Så jag funderar lite smått över hur de hade tänkt sig att jag skulle vara medveten om vad som händer i projektet. Är det fel att förvänta sig en mailuppdatering med jämna mellanrum, eller åtminstone skriva och fråga om jag fortfarande är intresserad? Nåväl. Jag skall ta tillbaka mina texter från dem och använda dem på min egen hemsida istället, eftersom den andra personen uppenbarligen är bättre på att skriva för dem än jag.

Jag är rätt så besviken på hur saker och ting har skötts från deras sida. Liksom på mig själv för att jag inte har legat på mer för att få klara besked. Men jag antar att det inte går att kombinera research och rollspel. I vilket fall som helst hoppas jag att jag får texten för mig själv. Det är inget som säger att de äger den, med tanke på att de bröt kontraktet innan jag gjorde det.

Så var säker på att kommunicera ofta med de du skriver för. Annars kan du bli förbisedd.

No comments: