Saturday, July 21, 2007

In till stan

Idag är jag tillräckligt frisk för att ta mig in till stan en sväng. Det är dessutom soligt ute, så jag hoppas att solen läker mig lite. Näsan rinner fortfarande och jag har ont i halsen, men febern har gått ner lite.

Jag sitter och läser om neurolingvistisk programmering, vilket är otroligt intressant. Det får mig också att vilja lära mig fler språk, eftersom man kan tänka på andra sätt på andra språk, och därigenom öppna hjärnan för lite fler influenser än standard 1A förklaringen på allt.

Ingenting är omöjligt om man inte intalar sig att det är omöjligt.

Nu skall jag åka in till Stockholm och hitta ett bra fik och skriva lite. Sedan skall jag shoppa skalpellblad, karbinhakelås till halsband, en kort snutt kedja och någon kul Science fiction film. Kanske till och med Buckaroo Banzai. Och ett månadskort.

Dagens tips är "Flicker" av Theodore Roszak, som är så bra att jag läser om den.

2 comments:

sara kmp said...

Oh, Flicker är ju skit bra, läste den för flera år sedan och blev helt överraskad, köpte den i ren chansning kommer jag ihåg...

Utöver den tycker jag man kan läsa 'Extremt högt och otroligt nära' av Jonathan Safran Foer, funderar på att köpa den på engelska, för jag misstänker att den är ännu bättre då!

Fick spelen när jag var på Terraplay och bubbade prylar innan deras flytt, och det lilla spelet, tack! :D har inte hunnit prova det ännu, men snart så!

Hoppas allt är bra med dig och förkylningen är bättre!

Har börjat på Sony Ericsson nu, i måndags, än så länge funkar det toppen! ;-))

Ha det bra!
Kram Sara

sara kmp said...

Förresten, kände att jag måste påpeka det, boken av Foer och Flicker boken har typ Inget gemensamt, vet inte varför jag kom på den bara... mest för att det är en av de jag läst sist kanske.. :D