Tuesday, July 3, 2007

Support!

Jag har haft möte med Tove & Anders idag sedan 9 imorse. Kom nyss hem. Klockan är runt nio. Det var mycket som avhandlades, dels Stockholms Spelkonvent, dels nästa nummer av Fenix och dels min medverkan i nya utgåvan av Western. Tanken är att jag skall skriva om hästar och sjukdomar. Och voodoo. Är inte det perfekt? Hästar - nja. Sjukdomar - ja, eftersom jag har läst ungefär varenda bok om pest och smittkoppor som finns och voodoo - yup, we love that old blackish magic.

Jag skall även slänga ihop 6000 tecken om författare som skriver bra böcker ur rollspelssynvinkel. Typ - hur anpassar du den här boken till din setting, eller hur bygger du en setting av vad som finns i boken. Först ut är "The Light Ages" av Ian McLeod. Nästan Steampunk, men mer Aetherpunk. Konstiga maskiner som drivs av aether, ett ämne som är ren energi men som också kan förvrida den som är i kontakt med det för länge.

Sedan är det också dags att skriva ihop lite tävlingsregler till Stockholms Spelkonvent, samt att börja bjuda in föreläsare. Och vi har kommit ganska långt på det, så det är nog bara att luta sig tillbaka och häng apå, hoppas jag.

Men nu är det sömn som gäller. Jag är helt utpumpad.

No comments: