Thursday, July 26, 2007

Vad luktar det här då?

Inte nått! Till min stora fasa har jag tappat luktsinnet. Jag vet inte vad jag skall ta mig till. Jag antar att jag får trava iväg till farbror doktorn och fråga hur det här kunde hända. Jag skyller på den senaste förkylningen. Den har förmodligen tagit kål på cellerna i näsan som känner lukt. Det är riktigt skrämmande, och världen har blivit en tråkigare plats sedan dess. Inget smakar något längre. Och det luktar inget heller. Men jag lever på hoppet ett par dagar till.

Utöver det är det sol ute idag, och skönt, så jag skall nog suga i mig lite solsken och C-vitamin. Dygnsrytmen är nästan normal igen, och jag har fått en hel del gjort, utom naturligtvis det jag hade avsett. Inga neg scannade, men det får bli ikväll. Jag har till och med funderat på att ta med mig scanner och laptop in i soffan och sitta och glo på all film jag köpte i onsdags. Det är illa när SF-bokhandeln har billiga TV-serier.

Jag var nere i centrum idag och handlade lite mat, jag orkade inte cykla till Alby. Vilken latmask. Men kanske imorgon om vädret är bra fortfarande. Och kanske blir det bio ikväll om jag orkar ta mig in till stan. Funderar på Zodiac och the Reaping. Båda är intressanta filmer jag vill se. Men det är SÅ tråkigt att åka tåg. Fast jag har inte varit på bio på så länge. Och jag älskar verkligen att gå... Borde flytta in till Söder där jag kan gå varje kväll, eller så får jag ordna någon slags fredagsritual där jag går på bio på fredagskvällar efter jobbet.... Mmmm... Mysigt. Och så skall jag hitta ett lämpligt gym att träna på också. Helst med Yoga-pass. Kroppen börjar bli stel igen, och det tycker jag inte om. Min disciplin är för dålig för att tillåta att jag bara tränar hemma. Jag måste få en kick för att anstränga mig.

Näe, åter till grottekvarnen som idag består av att defilera dollarsedlar genom att förvandla dem till klistermärken. Jag har en hög kvar sedan senaste USA resan och eftersom jag är inne på konspirationer så passar dollarsedlar extra bra i sammanhanget. På endollarssedeln finns nämligen Illuminatis sigill. Ögat i pyramiden! Storebror ser dig!

Oh! Just det! Fenix nr 4 är ute och om du köper den, kära syster, kan du läsa en recension på The Darkness, en på Superhjältarna, en på Shadowrun och en artikel jag skrev för tidningen i den. Så jag författar, men jag gör det i det fördolda :) Och jag blev mäkta glad när fansinet "Fjättrade Gåsen" ville ha lite av mitt Europamaterial. Jag hade givit upp på det, men det visar sig att någon uppskattar det i alla fall. Och det uppskattar jag.

No comments: