Wednesday, August 1, 2007

Yay! Idle animation och Tea with the Black Dragon

Jag fick mitt moheffapaket från Adlibris igår. Det innehöll "Tea with the Black Dragon", "Harry Potter and the Deathly Hallows", "Occult", "Freaks" och "His Dark Materials".

Jag plockade upp Tea With the Black Dragon för att den låg överst och läste ut den på två timmar. SÅ bra var den. Och ganska kort, men mest bra. Inte så att ploten var helt otroligt fantabulös. Det var mer språket som tilltalade mig. Som en lugn och trevlig testund. Drakar har alltid fascinerat, och den här boken handlade om en kinesisk svart drake som blivit människa. Fast det var inte huvudgrejen. Men den var i vilket fall mycket poetisk, långt mer poetisk än jag klarar av att vara för tillfället. Jag är slut i huvudet efter ännu ett marathonmöte på jobbet. Två egentligen. Ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Men det var bra möten och vi har fått en hel del gjort, så jag är nöjd och glad. För tillfället låter jag min kreativt överhettade hjärna ta en paus. Det är märkligt hur man fungerar. Jag har inte gjort ett smack (enligt min uppfattning - vissa skulle säga att tre artiklar och tre recensioner är ganska mycket) på semestern, men nu minsann, nu rusar hjärnan iväg och vill hitta på saker, så fort den är igångsatt, så fluffar den iväg. Typiskt.

Jag har börjat på Harry Potter. Än är det inga överraskningar, men så är jag bara på sidan 79 också. Den är nog slut tills imorgon misstänker jag. Då skall jag börja på "His Dark Materials". Jag har ingen aning om vad det är, bara att det är någon typ av konspiration i boken. Eventuellt är det en bra Etherscope bok. Det är nämligen ett boktips från antingen Dark Matter eller Etherscope, just nu minns jag inte vilket.

Jag har rensat bokhyllan och DVD-hyllan igen, så jag skall lägga ut nya auktioner på Tradera och på bokbörsen. Funderar på att sälja av mina små figgisar jag fick på GothCon och kanske Draimkort också. Rensa bland spelen. Men det är svårt att sälja sådant online verkar det som, åtminstone om man vill ha mer än en krona för det. Det är som att stå på loppis. Folk vill inte betala något. En man, kommer jag ihåg, ville pruta på en grej som kostade 1:-. Vad är det? Snålt eller bara en önskan att få saker gratis? Helsjukt.

Näe, åter till grottekvarnen. Bara en timme kvar till hemgång, och nu har jag ju fått en paus.

No comments: