Friday, February 16, 2007

Djävulskattungen förklarar...

...sitt namn...

Det kändes på tiden att ni, kära läsare, fick ta del av min skapelseberättelse. Då menar jag inte min födsel - även om jag många gånger fått höra av modern att jag var som en liten apa när jag föddes, alldeles hårig - utan djävulskattungens uppkomst.

Djävulskattungen är en direktöversättning från devilkitten. Devilkitten är i sig en kombination av två företeelser. Den ena företeelsen är en fantastisk film av Jim Jarmusch vid namn "Ghost Dog". Ghost Dog var under en kort period min gamertag i Counter Strike.

Den andra företeelsen är en webcomic vid namn Sluggy Freelance, som under en period hade ett avsnitt med elaka katter. K I T T E N hette avsnittet. Kombinera de två företeelserna så hamnar man ganska snart på devilkitten. Okej, vi gör så här då...

Ghost Dog = Angel Kitten. Angelkitten är tråkigt. Addera onda kattungar. Häpp! Devilkitten.


Så är det. Och nu är tågresan snart över, tack gode gud, eftersom mitt balanssinne inte tycker om att åka X2000 sedan jag fick ett virus på balansnerven. Urk.

No comments: