Wednesday, February 28, 2007

jag har sett ljuset!

Åtminstone i en teknik på aikidon. Vi tränade Morotedori idag. Gångjärn! Tänk gångjärn! sade vårt snyggo till aikidolärare (ja, han ÄR söt, men det betyder inget mer än det maumau... :)) och så *ping!* så funkade det! Jag tränade mot en mycket trevlig rödhårig individ som höll om armarna på mig så att händerna blev som ballonger, men jävlar i min lilla låda vad bra det gick ändå! W00T! Imorgon har jag väl blåmärken upp till axlarna, men det är smällar man får ta när det går bra i övrigt.

Falltekniken å andra sidan... en mer katastrofal köttbulle har nog inte skådats på dojon sedan 1875 på hösten... Det går bara sämre och sämre, så det är något fel på mitt huvud. Jag har ju lyckats förut och nu bara allt låser sig. Skall öva lite i San Fransisco.

Nu måste jag kasta i mig lite fiskbullar och te, sedan bär det iväg till sängen. Jag skall drömma om hur man faller rätt....

No comments: