Tuesday, February 27, 2007

Grusiga ögon

Sedan gårdagens sena postande har det varit natt, och nu är det rent definitionsmässigt morgon, även om jag redan varit uppe i tre timmar och hunnit med ett yogapass. Yogapasset gjorde jag för att överhuvudtaget kunna resa på mig imorse. Jag var hemma vid halv elva ungefär igårkväll. När jag vaknade imorse hade jag blåmärken över hela höften och ett grustag i ögonen. Gruset i ögonen är kvar men just nu har jag mina glasögon på mig, i förhoppningen att de skall dölja mina ögonrödor. Yogan tog hand om de flesta musklerna, men jag får nog upprepa övningarna ikväll tror jag. Vaderna känns som små muskelknutar.

Jag måste erkänna att jag som vuxen fortfarande är löjligt förtjust i lego. Jag impulsköpte en Exoforce-legopryl igår. Det är någon typ av flygande mojipp med en katapult i ena handen och ett svärd i den andra. Den är ungefär 30 cm hög och helt otroligt snygg att titta på. Jag har helt klart gjort ett bra köp. Kanske skall börja samla på Exoforce lego? Humhum. Arbetskamraterna tittar naturligtvis på mig som om jag vore lite lagom tokig, men det får man ta när man är jag.

Det framkom klagomål igår om att man egentligen inte bygger med lego längre. Att de prefabricerade figurerna tar glädjen från byggandet, men jag håller nog inte med längre. Förut var jag också lite av den åsikten, men tänk vad man kan hitta på med dagens avancerade legobitar! Jag har redan kommit på ett tiotal sätt att ändra figuren jag köpte OCH jag har också funderat på hur man skulle kunna använda bitarna som finns på fler olika sätt. Men så är jag ju också industridesigner i grund och botten, så det ligger liksom i min natur. Det är samma sak med IKEA-möbler.

No comments: