Wednesday, February 28, 2007

Wii!

Jag testade med glädje att spela Wii idag. Bowling. Efter många års totalvägran att utsätta mina fingrar för möjligheten att bli avslitna eller brutna vid lederna har jag nu äntligen fått bowla. Tack Nintendo för att ni gör det möjligt för en bowlofobiker att kasta klot på små vita käglor. Det går inte så bra, men vad gör väl det när jag slipper skräcken av att mista ett finger eller tre i ett felaktigt kast?

Jag har väl berättat att händerna är mina mest värdefulla tillgångar här i livet. Dem och mina ögon. Möjligtvis även hjärnan, på en bra dag. Så länge de tre komponentera finns tillgängliga för mig är jag egentligen ganska nöjd.

Jag skall iväg och träna idag igen naturligtvis. Mina stackars arbetskamrater har fått höra hur mycket träningsvärk jag har hela dagen idag och igår. Jag undrar om mina muskler överlever aftonen. Det är inte helt säkert. Jag har magmuskelvärk på ställen jag inte trodde att man HADE magmuskler. Men det hade man. Eller snarare - jag hade dem inte, nu har jag dem. Börjar få i vilket fall. Men jag är piggare idag, så det skall nog gå bra. I måndags var jag helt slut.

Apropå arbetskamrater har smålänningen instruerat mig hela dagen om hur "hot" han är. Jag är tveksam till hur den beskrivningen passar på honom, men han är övertygad om sin egen förträfflighet. Och så länge han är nöjd så kan jag ju låta bli att rasera hans illusioner. Även om det är otroligt frestande att säga något riktigt elakt. Men jag avvaktar till rätt tillfälle infinner sig. Det gäller att krossa självkänslan totalt hos sina motståndare, och inte ge någon som helst möjlighet till överlevnad. Det har jag lärt mig genom åratal av att ha blivit mobbad själv. Viktig kunskap för senare i livet.

Karlsta' pöjkarna jobbar som vanligt som små gnuer, och det är inte helt fel att ha dem på kontoret. De är så roliga, de små liven. Fast det kanske man inte får kalla en nybliven pappa och en snart utexaminerad student.

I övrigt har jag testat spel (Dåliga! Sååå dåliga! Det värker i mig av designlust när jag ser hur kassa spelen vi får in är. Kan man inte förbjuda utvecklare att pumpa ut sådant skit? Om inte annat så av humaintära skäl. Åsanitära skäl kanske...)och försökt få kontakt med en förläggare som vägrar prata med mig. Jevvla tomtar hela högen...

Batteriet i min iPod är farligt rött nu, men jag får stå ut med alla tuggzillor på vägen hem. Måste lyssna lite på Rufus medan jag kämpar med flowchartsen.

Det kanske blir en update lite senare ikväll, men tills dess tar jag farväl av er, kära läsare och önskar er en god afton.

No comments: