Wednesday, May 14, 2008

Kylskåp

Jag funderade ett tag på att göra som Klokbok. Sätta mig på en parkbänk eller trava runt Fridhemsplan för att hitta ett bra ämne att blogga om.

Men så slog det mig.

Delade kylskåp på spelföretag.

Vi har ett kök på varje våning. Avalanche i dagsläget sitter på tre våningar, vi är runt 160 pers. Många använder kylskåpet. Vissa använder kylskåpet och glömmer att kylskåpet har använts. Saker muterar. Det börjar morra ifrån den slutna dörren. Slingor av stank letar sig ut i lokalen och folk muttrar och rynkar på näsan när de går förbi.

I övrigt är jag djupt deprimerad och funderar på att ge upp andan. Jag sitter lämpligtvis på nionde våningen, och kan åka upp till 11:an. Det torde orsaka ett tillfredsställande "splat" i trottoaren.

Men nej. Jag har mitt "Experiment IV" att skriva, och ett konvent att anordna. Det är inte värt att ta livet av sig för en tillfällig depression.

No comments: