Thursday, May 22, 2008

Tidspress

Jag kan konstatera att min agenda är allt för full för att hinna med. Jag hinner ingenting. Och istället för att lugna ner mig så ramlar jag huvudstupa in i nya uppdrag.

I det här fallet gäller det att sitta med i ledningsgruppen för en spelutbildning. Jag har redan blivit kontaktad vad det gäller en annan spelutbildning som skall starta i trakterna i höst, och har fått komma med input och tankar runt det. Vilket är ROLIGT, det är jättekul att få ha åsikter om spelutbildningar och bli tillfrågad om jag vill utbilda. Jag börjar bara inse att min tid, sådan den är, räcker inte riktigt till. Inte om jag vill se på film också. Eller läsa en bok. Jag måste se till att bli effektiv och beta av saker när de kommer upp, med en gång, istället för att vänta till senare. Jag skall också börja använda mig av onlineverktyg i högre utsträckning. Google Docs låter bra. Till exempel.

Nu stundar dock en dust med ett illaluktande kylskåp. Bleugh!

Jag fick också av snusmumriken - till min stora glädje - en artikel om storytelling med lite matnyttiga boktips. Ljuvligt. Jag har ju läst en del om det och framförallt så är jag väldigt intresserad av det eftersom det har nära anknytning till rollspel.

I övrigt har mitt arbete med den långa listan gått bra. Idag har jag klarat av två punkter på den. Ett par av dem är redan påbörjade. Andra kommer att ta längre tid.

Intressant? Nja...

Andra bloggare om:
, , ,

No comments: