Sunday, May 25, 2008

Svettigt

Helgen har varit påfrestande. Sveroks Förbundsstyrelse har haft styrelsemöte, och jag är inte van att stanna uppe sent, så det blev många gäspningar både i fredags och lördags. Jag har lyckats skriva en del av det materialet som skall vara klart för FS redan, så förhoppningsvis kan jag få klart en preliminär version av det övriga skrivna redan nästa vecka.

Lite har jag dock fått gjort på min to-do-lista. Unhallowed Metropolis är utläst och recenserat. Nu väntar Alpha Omega och en massa dokument för Stockholms spelkonvent. Jag hoppas att jag dessutom skall hinna skriva lite äventyr och en guide till hur man omvandlar filmer eller böcker till äventyr. Enkla tips och tricks.

Jag hade behövt en helg ledigt, men ack.

Jag försöker scrumma mitt liv. Jag försöker rensa upp det elände jag befinner mig i. Det är inte lätt.

Imorgon släpps nya numret av Fenix. Sex recensioner och en artikel tillsammans med Joakim. Det handlar om kvinnosynen i rollspel och Vad Män Vill Ha.

Jag skulle vilja intervjua Jason Soles och Nicole Vega som ligger bakom Unhallowed Metropolis. De hade en riktigt intressant syn på neoviktorianism och kvinnosynen i settingen. De hade TVÅ sidor om kvinnosyn och synen på sexualitet. Det är ju helt fantastiskt! Det är det första rollspelet jag äger som har den typen av information i sig. Det kanske beror på settingen, men jag tror också att det kan ha att göra med att det är många kvinnor inblandade i produktionen av spelet. Det kan också bero på att de flesta som är med på bild av crewet bakom rollspelet verkar vara mer eller mindre udda. HBT är förmodligen något de har varit i kontakt med. Vilket är baserat på en fördom, eftersom jag bara har deras utseende att gå på. En ögonblicksbild.

I övrigt är det en spännande setting. En blandning av World War Z och 1800-talets skräckomantik. Spännande.

Intressant?

Andra bloggarer om:
, , ,

No comments: