Friday, May 30, 2008

Postporr - feministisk porr?

Jag läste i SvD idag om en filmare (Mia Engberg) som har kommit ifrån porrmotståndarsidan och bestämt sig för att göra något nytt. Något annat. En motreaktion till mainstreamporren.

"Hurra!" säger jag då. Jag har läst en hel del om både feminister och porrindustrin på senare tid, så det här var spännande läsning.

Tyvärr är jag själv såpass pryd att jag förmodligen inte skulle se på filmerna, men jag hyllar ändå beslutet. Precis som Mia själv säger är det bättre att försöka göra något åt missförhållandena än att enbart gnälla. (Med gnäll menar jag inte debatt. Debatt är en helt annan sak.)För de som inte är så pryda så ger SvD fem tips på filmer som tydligen skall vara inriktade på kvinnliga konsumenter. Om jag verkligen skall uttala mig i frågan kanske jag gör bäst i att titta på dem. Men å andra sidan - om jag inte vill att mitt huvud skall explodera på grund av att jag blir generad kanske jag skall låta bli. Nåväl. Only time will tell, och det är knappast läge att rapportera om det här =).

Intressant?

Andra bloggare om:
, ,

No comments: