Tuesday, August 14, 2007

Artiklar, hemsidor och arbete?

Jag håller på att skriva en artikel som skall handla om hur man skapar kampanjer med utgångspunkt ifrån en fast plats, såsom en by, en stad eller dylikt. Ofta när man spelar rollspel är rollpersonerna ständigt i rörelse, och det kan till slut kännas ganska klichéartat att de hela tiden rör på sig. Alla människor behöver en fast punkt i tillvaron, till och med fiktiva hjältar. Så jag håller på att knappa ihop något. Får se om Fenix vill ha den, eller om det är något för min egen hemsida.

Jag har också (nästan) skrivit klart en referensartikel om konspirationer. Det handlar mest om inspirationskällor man kan använda sig av som spelledare när man försöker skapa en konspirationskampanj. Jag funderar på att skriva en artikel som går hand i hand med den om hur man faktiskt skapar en konspirationskampanj, men det får bli i mån av tid.

Barbarer är också något som är på gång. Barbarer i rymden. En artikel om Serenityuniversat och deras version av barbarer, reavers. Jag håller på att läsa böckerna, se på serien och filmen för att få en uppfattning om vad det är för typer. Man får inte göra fanbasen besviken. Typ.

Annars jobbar jag mest. Jag har förvisso ett par timmar för mig själv på morgonen, men det är svårt att komma in i skrivandet när man inte har mer än 20 minuter att verkligen koncentrera sig på. Resten av tiden går till yoga, duschande och frukost.

Jag skall villigt erkänna att just idag var riktigt seg på morgonen. Jag ramlade omkull när jag gjorde en balansövning och slog stortån i badrumsdörren. Förvisso var gårdagen värre.

No comments: