Tuesday, August 7, 2007

Mer matt i lacken

Jag är matt. Jag har skrivit klart ett dokument idag, men nu har jag inte så mycket att göra och jag är trött från gårdagens möte med SSK.

Det är en sak att kunna bråka på folk, men man bråkar inte på folk om de 1. är fler än du och alla övertygade om att de har rätt, rätt, rätt 2. inte är intresserade av att lyssna på vad man har att säga.

Jag har pysslat med konvent sedan 1997. Jag har lite erfarenhet. Jag tror jag till och med har mer erfarenhet än de inblandade tillsammans, om man skall vara helt ärlig. Jag har jobbat med SolCon, SydCon, GothCon och ett litet mysigt konvent i Bara. Jag har varit på UppCon, SydCon, LinCon, BSK, CalCon, GothCon och otaliga andra små konvent runtom i landet. Man skulle kunna säga att jag har erfarenhet nog att ha skapat mig intuition. Och min intuition säger mig att Dieselverkstaden kommer att bli en katastrof. Min intuition säger också att den nonchiga attityd man har mot sina besökare, oavsett vilken typ av spel de ägnar sig åt är livsfarlig. Man kan inte förakta de man skall få pengar av. Man kan inte förakta de människor som man i alla fall på ytan vill ha dit och vill göra en spelhändelse för. Då kan man lika gärna lägga ner.

Jag har valt att inrikta mig på föreläsningar och seminarier på SSK, och det är allt jag tänker göra. Jag orkar inte bli upprörd i större utsträckning än så här.

Så min energi är utsugen, men jag skall försöka yoga bort mitt ryggont ikväll och sova ordentligt. Äta lite kanske. Jag glömde det igår. En kaka,och ingen lunch... Bra jobbat.

Dark Matter knatar på bra. Det är ett par smågrejer kvar att reda ut innan jag har ett scenario jag är nöjd med. Westernartikeln skall få sig en spark ikväll tänkte jag om jag orkar, och så får jag väl läsa lite mer dokument nu, och skriva långa listor. Helst innan jag planterar huvudet på tangentbordet och somnar i ett rus av... ja...

No comments: