Friday, August 17, 2007

Morgonvidrigheter

Jag läser på SvD idag att Alex Schulman skriver i sin blogg på aftonbladet att han lottar ut en avsugning på sin fru om någon läsare gissade var de var på sin semester. Alex Schulman är INTE en sympatisk individ på något håll. Härmed uppmanar jag till bojkott av det han kallar "blogg" som för övrigt mest är en egocentrerad hypekanal för hans egen del. Han har inget att säga utöver elakheter och hånfullheter om andra människor.

Jag har lärt mig att om man inte har något bra att säga om någon så skall man hålla käften. Åtminstone om man inte kan vara konstruktiv. Och konstruktiv är väl ungefär så långt från Alex Schulman man kan komma...

Det hela knyter förstås an till den så kallade "Stureplansprofilen" och våldtäkterna som skett i samband med just Stureplan. Precis som Anna Larsson skriver, så handlar det om en kultur som uppmuntrar till kvinnoförakt. Att Aftonbladet ens tar in en människa som Schulman bevisar väl hur "hög" nivå det är på just den blaskan. Usch... Hela dagen gick åt pipan... Men mest synd tycker jag ändå om kvinnan som är gift med honom...

No comments: