Saturday, August 25, 2007

Sprintar och tunnelbanor

Igår var det en helt galen dag. Vi hade sprint review, och det gick väl så där. Vi hade underskattat en uppgift rätt rejält, så det blir att slava på nästa vecka för att få det att funka. Jag får beröm hela tiden och det gör mig naturligtvis glad. Just nu kunde mitt jobb inte bli bättre. Möjligtvis om jag fick skriva min favomodul, men det får jag inte reda på förrän om ett par veckor :).

Jag käkade lunch med Mårten och Maria också. Maria är väldigt gravid för tillfället, och Mårten såg pigg och glad ut. Det var skönt att träffa dem igen. Det är väl det enda jag saknar av Terraplay. Vissa väl utvalda människor.

Apropå det sprang jag in i Bea S. på tunnelbanan, hon var på väg till ÖStermalmstorg av alla ställen. Men hon verkade också lycklig, och det förstår jag. Hon verkar göra det hon vill, och hon har alltid varit trendkänslig, så det är kul att se att hon får publicitet och möjligheter. Mysko. Både Stellan & Lotta och Bea på samma vecka. Undrar när Kajsa hör av sig? :D

Jag köpte Bioshock igår. Kunde inte vänta, men jag blev så rädd att jag inte kunde spela så mycket. Det var för mörkt och för farligt för mig igår. Skall se om jag kan ta mig samman ikväll och spela mer. Det ser ruskigt bra ut och jag älskar musiken! Och bakgrundshistorian! Så fantastiskt underhållande! Det blir nog mer om det senare.

Fyra böcker blev det också, en av dem var Thomas Harris "Hannibal Rising". Inget att hänga i julgranen. Hans försök att rättfärdiga Hannibal var lite för platta och tog inte riktigt tag i mig. Det var en glasruta mellan mig och boken.

Idag kommer mor och Sture för att hälsa på och fira födelsedag lite så där för tidigt.

Bombastic har förresten blivit inställt. Vilket var riktigt tråkigt. Jag har sett fram emot tillställningen, men nu får det bli böcker och kurser för de pengarna. Jag bara hoppas jag får komma med på de flesta jag anmält mig till. Det är främst skrivarkursen jag vill gå. Jag vill lära mig hantera mitt språk. Och andras också, kanske. Men nu är det dags för mycket kaffe. *gäsp*

No comments: