Saturday, August 11, 2007

Svarta FÅR

Jag vann en tävling på SF-bokhandelns hemsida! Bara så där! Två biljetter till Black Sheep och en T-shirt. Yay, liksom! Nu måste jag gå på bio :)

Annars håller mitt, Toves och Anders "hemliga projekt" på att ta form och det känns bra att vara ute i god tid. Jag skall se till att få ihop en projektplan till bidragssökande- och pr-stöd, samt en tidsplan på när i tiden saker och ting skall äga rum. Alla är på samma sida, och om vi får in bidrag, så kommer det här att bli riktigt bra, hoppas jag.

Vi har samma vision. Samma syn på saken.

Mitt Bonsai-träd som jag köpte för ett par dagar sedan mår fortfarande bra, konstigt nog. Det växer, men jag skall tukta det lite efter hand tänkte jag. Måste läsa på hur man gör det egentligen. Jag vet att jag borde klippa rötterna också, så det får jag öva på.

Fredrik ville ha mig till Scrum-master för en del av spelprojektet på Avalanche, så det skall jag bli, men jag tänker dra nytta av Maria och litteratur. Hoppas att jag inte gör bort mig.

Hela veckan har jag känt mig påstridig och auktoritär utan att vilja vara det. jag vet inte om jag egentligen har några ledaregenskaper att tala om, men uppenbarligen lyssnar folk på mig eftersom jag kommer undan med att dirigera dem. Jag skall snart äta frukost, duscha och vattna min bonsai. Kom hem strax efter halv ett igårkväll på grund av planeringsmötet vi hade hos Anders och Tove. Jag var där från kl 4 på eftermiddagen, så det blev en del. Men nu är det dusch, kaffe och skriva som gäller.

No comments: