Thursday, August 16, 2007

Jag bara glömmer min kamera.

Jag måste komma ihåg min kamera! Jag blir tokig på att jag glömmer den hela tiden.

Och jag såg min första "kändis" idag. Robban Broberg på café. Tror jag.

Annars sitter jag och sliter med dokumentationen och sanningen att säga så är jag slut i huvudet just nu. Skall ta tag i det dokumentet jag jobbar med just nu imorgonbitti och se om jag inte har lite fräscha ögon då. Jag har trots allt klarat av två av mina tre docs på en vecka.

Syrran kommer upp idag till Stockholm för att kolla på golf. Vi skall väl försöka träffas vid något tillfälle under helgen, men inget är bestämt ännu. Jag skall hinna med att se på Black Sheep som jag vann biljetter till, och jag skall också åka till Akademibokhandeln för att köpa fler Pilot G-1 Grip pennor, mina håller på att ta slut och jag kan inte skriva med något annat. Däremot har jag övergivit moleskine för en gammal goding, A4 anteckningsbok från Ordning & Reda. Det känns bra att skriva i stora böcker för tillfället.

Jag ser verkligen fram emot skrivarkursen. Strunt samma att jag kommer att vara nästan pank på grund av CSN och försäkring! Jag vill verkligen lära mig skriva. Det kan bli hur bra som helst. Eller så får jag skrivkramp, prestationsångest och kan inte ta kritik för det jag skriver... Man vet aldrig. Ibland är det svårt att blotta sig när det gäller ett känsligt ämne. Och språk har alltid varit ett känsligt ämne för mig. Att inte kunna, att inte förstå, att bli skrattad åt... Jag tror det beror delvis på att jag varit utsatt för mobbing, men även för att jag alltid har varit sådan. Jag vill veta allt, jag vill kunna allt. Inte för att jag någonsin kommer att lyckas, men min värsta mardröm är att inte förstå. Att inte kunna vira mitt huvud runt något. Att inte mentalt uppfatta turerna i en process... Det stör mig. Matematik är ett sådant område som jag bara inte kan tillägna mig. Men jag vill. Jag försöker.

Jag tog också på mig ett interimansvar för rollspel på SSK. Det händer nämligen inget annars. Vi får väl se om folket jag har mailat svarar på tilltal. Föreläsningarna börjar fyllas på, vi har en auktion, och jag är trött som en gnu just nu. Axlarna värker dessutom. Det var jobbigt att yoga imorse, men till stor del skyller jag det på Guitar Hero. Mina händer och armar skriker för tillfället så fort jag gör något. Träningsvärk!

Jag skall också sprida evangeliet med Mirrormask och Pans Labyrint till Hannes på jobbet.

No comments: