Thursday, August 9, 2007

Kort paus....

Idag har vi klämt ur allt vad kreativitet heter ur hjärnorna. Jag är rätt nöjd med en del av de idéer vi lyckades lista ut. Just nu sitter jag dock med ett lite klurigare problem, som kräver en hel del koncentration. Vilket jag inte har någon för tillfället, så jag tar en paus och bloggar istället.

Ikväll skall jag försöka få lite grejer ner på laptopen, för imorgon eftermiddag skall jag till Tove och Anders och fixa med workshops. Jag håller på att skriva på ett antal äventyr på en gång och hittade en jättebra resurs på Wizards of the Coasts hemsida, notes from the bunker heter den. Bra tips på hur man kan skriva och mycket praktiskt orienterat. Jag förlåter dem nästan för att de använder D20-systemet.

Dark Matter är i det närmaste klart, så snart hoppas jag hinna med att lägga upp lite på det i helgen. Jag hoppas också på att inte glömma min kamera för tredje gången i veckan och lyckas ta lite referensbilder. Egentligen skulle jag köpa en systemkamera bums, men jag väntar tills nästa månad. Slutet på Augusti innebär CSN-räkning och den är inte rolig. På något vis.

Men nu sitter jag som sagt och försöker får hjärnan att återupplivas och det har jag väl gjort i minst fem minuter, så nu är det dags att ta en Treo (det har varit huvudvärksväder hela veckan) och återgå till arbetet.

No comments: