Monday, August 20, 2007

Varför kriga?

Just nu uppehålls min hjärna av varför man skulle kriga i Stockholm. Det är den ockulta underjorden igen. Jag kan inte få till motiven riktigt. Det blir fel i huvudet på mig. Så nu letar jag efter motivation. För en underjordisk ockult organisation. I Stockholm. Som krigar mot en annan underjordisk ockult organisation. Hur låter det?

Idag är det för övrigt möte igen inom SSK, och jag borde gå på det. Samtidigt vet jag med mig att jag är nära explosion. Tänk om jag smäller på mötet? Jag är inte dålig på att skälla. Inte på invektiv heller. I alla fall inga invektiv som innehåller könsord. Dem undviker jag helst. Ett arv från min puritanska... ja, vad det än var i min barndom som gjorde mig till en pryd liten tant.

Jag träffade också Mathias i hissen idag, eller snarare, strax utanför hissen. Jag misstänker att han förföljer mig. Han erkände förvisso, men hur kan man då vara säker på att han menade allvar? Hmm... Förvirringen är total, men det är skönt att jag känner lite folk på bygget i alla fall. Jag har svårt att ta kontakt.

Jag borde väl skriva något vettigt, bli inspirerad av exempelvis Willes blog, men han är vettig nog för hela Sverok, så jag låter bli. Även om jag tyckte att hans inlägg om Sverok och dataspelsbranschen var nog så relevant. Det är dags att inse att även Sverok borde engagera sig. Man kanske skall se till att knyta kontakter åt dem med spelplan?

Näe, dags för möte. Och lite arbete. Jag älskar fortfarande mitt jobb, för övrigt.

No comments: