Saturday, August 11, 2007

Storm i ett vattenglas

Det stormar i vattenglaset Stockholms Spelkonvent, samtidigt som jag som seminarieansvarig är rätt nöjd med vad jag och Tove har lyckats sätta ihop.

Det blir ett bra program.

Men resten vill jag inte ens tänka på. Det finns en anledning att tänka både en och två gånger innan man tar på sig rollen som konventsgeneral. Om det misslyckas eller blir ett dåligt konvent är man nämligen den som har ansvaret för det. Lika mycket som man ansvarar för ett bra konvent.

Planering är viktigt. Kommunikation är viktigt. Utan de två ingredienserna går det ofelbart åt skogen. Själv vill jag morra och ryta åt folk, men ser inte hur det kommer att hjälpa. Om ingen lyssnar är det svårt att ändra på situationen. Nu skall jag dock gå och lägga mig eftersom jag skall tvätta imorgon på morgonen och försöka städa undan lite. Ingen yoga idag, handleden protesterade, men imorgon hoppas jag kunna böja lite på mig.

No comments: