Sunday, August 5, 2007

Yoga!

Jag kunde inte yoga igår för min handled har varit lite svullen och tråkig ett par dagar, så jag tänkte att jag skulle låta den få en vilodag, men imorse kändes den bättre och nu på eftermiddagen har den varit helt "avsvälld" så jag körde ett 14 minutersprogram. Och det gick bra. Så jag körde en och en halv timme till med långsamma asanas. Nu mår hela kroppen superbra och handleden har inte sagt ett ljud. Strålande! Inte för att man behöver handleden för att stå på axlarna, men i vinyasa är det en hel del vilande på händerna, och jag var rädd att det skulle paja handleden. Men det gjorde det inte. Så hurra för min handled!

Nu skall jag duscha, försoffa mig vid köksbordet(!) och skriva klart mitt Dark Matter scenario jag började på igår. Outbreak heter det och handlar om utomjordiska virus, konspirationer och forskningsstationer i Mojaveöknen. Nästa äventyr blir förlagt till Sahlgrenska i Göteborg, eller kanske Karolinska i Stockholm. MAS i Malmö? humhum. Det skall i vilket fall vara lite "Riket"-inspirerat, men egentligen är det bara en ursäkt för att få se på TV-serien igen och att få skriva något som utspelar sig i Sverige. Jag borde nog skriva klart min "Stockholmstriptyk", men jag har fortfarande inte fått tillbaka lusten att Götterdämmera mig sedan jag blev dumpad av RM. Oh, well, jag överlever. Jag skall spendera lite tid på att göra en layout till mina äventyr också. En äventyrsmall. Med en djävulskattunge i ena hörnet.



Sedan har jag ju Mutantäventyret jag har skrivit på också. Om Åkes Gödbäver.

No comments: