Saturday, August 18, 2007

Debaser och Stockholms ockulta krig

Jag fick en fras i huvudet på vägen hem från jobbet i fredags.

Bakom skyltfönster, bakom ytan av normalitet, pågår ett krig. Stockholms ockulta underground håller på att spränga staden i småbitar med en eskalerande konflikt.

Problemet är att jag inte vet vad mer jag skall skriva... Och att jag måste gå på Debaser för att göra lite research.

I övrigt har dagen varit helt okej. Mycket Guitar Hero II, och kramp ända upp till armbågarna. Jag har sett Rogers dubbelgångare grilla på gården och jag har tagit ett purity test som visade att jag var ren som en blomma. Jag är inget bra på omoraliska aktiviteter. Konstigt, eller hur? Vi börjar få ordning på SSK, och snart har jag och Tove raggat ihop mer än 50% av arrangemangen där. mwah!

Nu skall jag äta pizza eller rotfrukter och sätta mig och skriva lite till. Jag sitter fast på konflikten. Vad skall den handla om? Jag känner för att involvera medelhavsmuseet.

No comments: