Wednesday, August 22, 2007

Asså, min hjärna då va...

Just nu undrar jag vad jag är hög på egentligen. Det är inte livet i alla fall. Borde kanske uppsöka terapeut. Igår var jag hur deprimerad som helst, idag... Vet jag inte. Och på C svarar jag "fiskmås".

Jag fick beröm av Magnus idag, vilket känns bra. Jag har fått bra vibbar från honom ända sedan jag började här. Missnöje har iofs förekommit, men det har varit konstruktiva diskussioner i samband med det, och det har nog egentligen handlat om att vi inte riktigt har varit på samma våglängd i designteamet. Jag känner mig säkrare och säkrare på vad som förväntas av mig, och med tanke på att jag inte har jobbat "aktivt" mer än en månad (hade ju en månads semester) så känns det ruskigt bra att vara så insatt som jag är redan nu. Vi fick se en hel del konceptgrafik imorse, och whoa mama! Det här spelet... Det kommer att rocka så hårt! Och jag är så stolt över att jag får vara med och bygga det.

Jag vill dock ha lite mer vägledning när det gäller scrum. Jag känner mig osäker på hur det går till. Skall försöka läsa på lite mer på arbetstid idag. Jag skriver ju så rysligt snabbt att jag blir klar för fort. Det är egentligen inte så positivt. Ibland borde jag tänka innan jag skriver.

Pratade en hel del med Wille igår, och det är trevligt att lära känna en ny person. Dessutom har jag fått kontakt med Chris igen, och jag har saknat honom enormt mycket sedan Malmö-tiden. Han och Lova är mina fasta punkter på något vis. Mina vänner. De personer jag lämnar min kvarlåtenskap till :). Jag räknade mina rollspel och fann dem vara... mångtaliga.

Annars går arbetet framåt på alla plan. Jag fick hjälp av Chris att knäcka nöten med den magiska undergroundrörelsen i Stockholm, och skall väl pumpa honom på mer information efterhand. Jag har upptäckt att jag jobbar bättre när jag får input än när jag måste slava på egen hand. Inte för att det stör mig direkt :).

No comments: