Tuesday, March 27, 2007

Fru Gårman?

Jag läser i dagens nätupplaga av DN att min gamla hemkommun Mariestad vill ha Fru Gårman skyltar.

Det är väl första gången jag har känt riktig stolthet över att ha vuxit upp i denna mycket vackra, men ganska tråkiga, stad. Eller så kanske jag bara har vuxit ur den, jag vet inte.

I vilket fall som helst går begäran ut på att ersätta gamla Herr Gårman-skyltar till Fru Gårman. Jag tycker det är ett trevligt initiativ. Fler borde tänka på det viset. Det är i det lilla man kan förändra, och det här är sannerligen litet, men synligt nog.

Pratade lite med Mathias som jag jobbade på UDS med. Han jobbar på Avalanche nu som lead tools programmer. En av de arbetskamrater från UDS-tiden som jag absolut inte har något emot att jobba med igen. Han tyckte i vilket fall som helst att jag skulle börja på Avalanche. Vi får väl se hur det faller sig. Det vore inte helt fel. De sitter bra till i Stockholm (på Söder) och det verkar vara ett trevligt gäng människor.

Jag sitter och skriver på lite spelidéer men de hamnar på min engelska blogg för det mesta. Det är kackerlackor - som jag nog skrev om här - visitkorts FPS och Eye Toy Yoga. Vi får väl se vad det kan bli av det. Det är i vilket fall skönt att slippa tänka "gammalt".

Det var bra att få läsa den där artikeln av Alessandro. Det gav mig lite energi och tankekraft. Nu är det bara att ta sig vidare.

Dagens mysord: Pensionärskuvös - Inglasad balkong

Dagens mysmusik: Fake Palindromes från Andrew Birds "The Mysterious Production of Eggs"

Texten är ljuvlig och får mig att studsa.

My dewy-eyed bride what has tried
swapping your blood with formaldehyde?
Monsters?
Whiskey-plied voices cried fratricide!
Jesus don't you know that you coulda died
with the monsters what talk
monsters what walk the earth
she's got red lipstick
and a bright pair of shoes
knee high socks
what to cover a bruise
she's got an old death kit
she's been meaning to use
blood in her eyes in her eyes for you
she's got blood in her eyes for you
certain fads, stripes and plaids singles ads
run you hot and cold like a rheostat I mean a thermostat
so you bite on a towel
hope it won't hurt too bad
she says I like long walks and sci-fi movies
you're six foot tall and east coast bred
some lonely night we can get together
and I'm gonna tie your wrists with leather
and drill a tiny hole into your head

No comments: