Saturday, March 3, 2007

Preparationer och pressläggning

Igår kom jag på att jag hade två recensioner att skriva. Det gjorde jag nu på förmiddagen, efter att jag hade tvättat alla kläder, packat och städat hela lägenheten, inklusive avloppet i badrummet. Skunklukten har nästan försvunnit, ersatt av den milda stanken av klorin.

Recensionerna är av ett kortspel som heter Draim Arena. Det är ett... mindre bra kortspel. Jag blev ombedd av Chefredaktörskan att lyfta fram de positiva egenskaperna med spelet, och jag tycker att jag har lyckats ganska bra faktiskt. Vi får väl se vad slutbedömningen blir. Och så skrev jag om Etherscope som är mitt absoluta favoritrollspel, strax efter Trinity. Jag har någon slags "thing" för förföljelser, annorlunda och utsatta folkgrupper i rollspel. Samma typ av kärlek som gör att jag älskar X-Men. Mutanter med problem. "I love it" som ex. projektledaren skulle ha sagt.

Annars har dagen som sagt gått i förberedelsernas tecken. Jag åker imorgon kl 4.40 från Tumba och flyger till Frankfurt. Därefter kliver jag på ett plan till San Fransisco. 12 timmar senare landar jag i USA och blir utsatt för säkerhetskontroller. Jag har packat lätt den här gången. Jag tänkte ta bagaget i kabinen på vägen dit, så att jag slipper köpa en helt ny stass i USA. Fast tanken är att fylla på resväskan på vägen hem. Skall köpa en GDC hoodie, lite t-shirts och en massa prylar till Bosstjejen. Om hon kommer ihåg listan förstås :). Nu är det däremot dags att slappa lite. Och kanske dags för lite fiskbullar.

No comments: