Saturday, March 17, 2007

T.S. Eliot och konsten att skriva poesi på en Söndag

Okej, det är inte söndag, men jag kom inte på någon passande titel för det här anförandet jag hade tänkt hålla. Egentligen är det inget anförande i ordets rätta bemärkelse heller, det är bara en kärleksförklaring till T.S. Eliot. Återigen.

Det kan ju vara bra att veta för de som har tänkt köpa böcker åt mig. Inte för att de är så många vanligtvis.

Jag har tvättat hela morgonen, det är tvättskörden från GDC. Och jag har spelat Guitar Hero II. Det är lite smärtsamt måste jag säga. Jag får ont i händerna av att spela. Men jag börjar i alla fall bli bättre på det. Trots det skall jag efter utfört tvättande återigen krypa ner i sängen och sova lite. Jag är alldeles för trött för att vara vaken egentligen. Helgen får bli en sovhelg. Eller kanske en sådan där helg där man färdigställer saker. jag kanske sätter mig framför TVn, glor på film och skriver på laptopen. Det är en kär vän numera. Jag kan inte vara utan min laptop. Sorgligt nog får man kanske säga :).

Och jag har börjat använda glasögonen framför datorn mer och mer. Men det beror nog bara på att alla andra börjar bli så unga :).

Det blir kanske mer skrivet ikväll när jag inte känner mig som en urtvättad disktrasa.

No comments: