Saturday, March 31, 2007

Missade fredagen...

Jag har varit iväg och flummat runt på stan ett tag i fredags och när jag kom hem glömde jag blogga. Jag är en DÅLIG människa. Eller kanske bara lite glömsk?

Till skillnad från mina älskade syskon (som jag är oerhört stolt över btw) så spelar jag inte golf, eftersom jag inte är så intresserad av en sport man inte kan använda i verkliga livet. Möjligtvis kan man knäcka smalbenet på en inbottstjuv med en järn-nia, men det ligger inte för mig att sova med järnimplement i sängen. Jag föredrar en "sport" som kan användas till något. Givet att min aikido i dagsläget enbart kan komma till nytta när jag ramlar omkull, men det är åtminstone något, med tanke på rullgrus och isfläckar som förföljt mig sedan vintern släppt sitt grepp om landet.

Jag skall arbeta på min spelvision idag. Och göra klistermärken. Jag hittade nämligen en fantastiskt rolig mackapär på Panduro i fredags. En klistermärkesmojäng som man stoppar in helt oklistriga föremål i. Och så vevar man. Och på andra sidan kommer samma föremål ut, men nu med en härlig baksida av klägg som fäster på allt! Livet är underbart ibland.

Än så länge är det ett par serierutor som fått sätta livet till i min klisteriver.

För den oinvigde läsaren är dylika prylar sådant som får mitt hjärta att slå fortare av glädje. I mitt hus finns det otaliga intressanta föremål. En spiralbindningsmojäng, en lamineringsapparat, en scanner, en skrivare, en skärmatta och otaliga vassa knivar. Det finns även en hel låda full med olika sorters papper, inklusive papyrus som var SVINDYRT och som jag aldrig har använt. Det finns bladguld, schellack, markers, lim av olika slag, inklusive pärllim som luktar superäckligt, men klistrar ihop vad som helst. Det finns hammare, plattjärn, slipmaskin, borrmaskin, skruvstycken av olika storlekar och format, blåslampor, silverlera, sågar av olika kaliber, saxar, tänger... Kort sagt vad man än behöver i det dagliga livet. Om man är jag.

Lägg till det en hylla smockfull med faktaböcker, två med rollspel och tre med pocketböcker, så ger det en ganska god bild av vad jag är för en tomte egentligen. Fast den här tomten skall nu gå och sätta sig i köket, dra en Burn till och skriva klart det jag kom på alldeles nyss.

No comments: