Wednesday, March 7, 2007

Tisdag/ onsdag:

Tisdag:

Vilken ÖKEN! Alla mobilföreläsningar går mest ut på att berätta samma saker man redan har hört till leda flera gånger och på olika sätt. Den enda intressanta föreläsningen handlar om kollektiv intelligens, och jag får tre bra boktips därifrån. Skall kolla dem.

Jag köper även in två böcker till företagets bibliotek, som jag har försummat, samt en hoodie till mig själv. Jag får ta en herrhoodie, för damhoodiesarna är avsedda för barbiedockor.

Under dagen påbörjar jag även tre läskburkar, tar två klunkar och slänger resten. Pratar med Ben lite på förmiddagen, men hör inget resten av dagen från honom. Jag försöker också få tag på Babsi, men hon är helt väck, mobiltelefon till trots. Jag får Babsiabstinens. Det är nämligen, föreläsningar till trots, lagom kul att mingla bland alla nerdar som tror att de har lösningen på nästa generationens spelidéer. Det finns för mycket inavel i spelbranschen. För mycket egenkärlek. Men jag antar att det är något som kryper in i alla branscher. Det roligaste som hänt mig idag är att titta på en kille på roundtable diskussionen om communities och cross-platform spel (som mest handlade om att Exit Games berättade om hur förträffliga de var och inte så mycket om cross-platform eller communities) som hade värre jetlag än jag och somnade.

Ingen Babsi, ingen Anne, ingen Alessandro, bara Sulka som iofs är trevlig, men som jag inte hade något gemensamt med ens när vi jobbade på samma företag. Konstigt att det kunde vara så bra igår och sådan öken idag... Humhum...

På vägen hem kollar jag in i Virgin Store och bestämmer mig för att köpa Marie Antoinette, The Prestige och kanske några fler nyutkomna filmer. Och då har jag inte ens varit på övervåningen. Dreamweaver fanns inte på Apple Store, men jag skall kolla CompUSA också. Apple Store fick behagliga rysningar att krypa utefter ryggraden, men jag skippar nog att handla där av ren självbevarelsedrift.

Middagen bestod av beef jerky och jelly beans på hotellrummet i sällskap med en god bok och en god dator. Tur att man inte är i behov av andra människor för att roa sig. Och om man nu skall vara petig så blev det lite yoga innan jag glad i hågen (nåja) går till sängs och ser fram emot onsdag, då jag åtminstone kan se fram emot Nordic Game Lounge på supper club.

Onsdag:
Jag vaknar kl 5. Vad är detta för Lost in Translation beteende? Jag kommer att somna på konferensen... Nåväl. Dagen bjuder på många intressanta föreläsningar, hoppas jag. Kl 9 har jag att välja mellan Womens Group Gathering i IGDA loungen, Casual Games on Multiple Formats (som är en roundtable och som jag därför instinktivt misstror), samt Interactive Cinematography. Förmodligen blir det Womens Group Gathering eller Casual Games, eftersom bägge håller till i norra hallen. Resten av dagen tänker jag hänga i västra hallen och gå på "egna" föreläsningar som handlar mer om storytelling och speldesign än något annat. Torsdag och fredag är nämligen vigda åt businessföreläsningar och möten.

No comments: