Saturday, March 24, 2007

Mentorer

Jag håller på att samla ihop en grupp med mentorer som skall få hjälpa mig att tänka bätte. Samtliga utav dem är briljanta inom sina egna områden, och de får mig att tänka bättre, snabbare och mer.

Det är konstigt. Jag har inte känt något kall inom spelbranschen tidigare. Nu är jag driven. Nu har jag ett mål. Hur jag skall nå dit vete fasen, men jag kämpar så gott jag kan.

Först ut på idéstadiet är ett spel som kommer att använda dansmatta som input i spelet. Spelet har jag döpt till "All Cockroaches Must Die!" och det går mycket riktigt ut på att stampa ihjäl kackerlackor. Det är möjligt att det ändras på vägen. Men just nu är det det som gäller. I en förhoppning om att nå spelaren på ett känslomässigt plan. Jag vill ge dem en känsla av "yuk".

Det här är ett led i en process. Jag vill pusha vidare. Jag vill komma på något som inte har tänkts på tidigare. Nu är det egentligen samma mekanik, men med olika syfte. I vilket fall som helst skall jag prata med mina mentorer och se vad de kan få mig att tänka på. Jag önskar jag kundes samla dem i ett rum och prata med dem. Rita på whiteboards. Men de är spridda över halva världen. Eller i alla fall norden.

Varför finns det inga människor som vill dit jag vill? Vill göra samma projekt? Jag får alltid kämpa själv med det mesta. Jag känner att jag har ont om energi och kunskap på egen hand. Jag vill ha någon som kan plocka upp mig när jag är låg. Men det finns inga sådana människor runt omkring mig. Det finns bara de jag själv måste plocka upp och stötta.

Jag får klona mig. Så blir vi i alla fall två. Kanske kan övertyga min klon om att lära sig programmera också...

No comments: