Friday, March 16, 2007

Mmmm... sooova

Jag har lyckats sova hela natten inatt, och jag gick och lade mig tidigt. Igår var jag hemma från arbetet, och gissa vad jag gjorde? Jag snörvlade och sov. Wohoo... Det kanske krävs en rejäl febertopp för att jag skall sova bra, man vet aldrig. Jag har testat att ha fönstret öppet inatt också, och det verkar hjälpa lite. Fast jag får ha morgonrocken under täcket så att det går att ta sig upp. Klockan är runt halv fem på morgonen och det är bara en halvtimme kvar tills jag vanligtvis kliver upp.

Jag såg på MirrorMask igår och hänrycktes över Dave McKeans bildspråk igen. Men jag irriterar mig på musiken i filmen. Den är inte alls bra. Nåväl, man kan inte få allt.

Mitt hår står åt alla håll och kanter nu på morgonen, så det blir kul att försöka få ordning på det. Funderar på att bara ta en hårnål och tjoffa i det. Kanske borde klippa mig egentligen, men det kräver ju planering, och vård av hår efteråt. Bättre att låta det vara vildvuxet och galet, då slipper man kraven på att dona med det.

Jag drömde om katter inatt. Tusentals katter som kröp omkring och jamade i huset. Det var nog av sfinxerna som fans med i MirrorMask. Skulle vilja ha en sfinx. Fast inte en som äter böcker förstås. Det skulle göra för ont i själen att mata en dylik katta.

Jag har läst lite av det jag skrev i SF igen. Konstigt att omplacerandet av en människa kan få henne att känna sig så sårbar. Och att en konferens kan få mig att vilja byta liv... Nåja. Heather mailade mig igår och sade att hon gärna skulle ge sig in på vår trosförsäljningsidé (sälj använda trosor till Japanska och Amerikanska affärsmän på nätet) för att finansiera ett experimentiellt spelföretag. Jag tror personligen inte att jag skulle kunna ägna mig åt den typen av affärer, men hey, det finns ju efterfrågan... Yuk! Nåväl.

Jag skall ta mig till jobbet idag igen och försöka ha någon slags genomgång om vad som hände på GDC, och vilken typ av erfarenheter jag gjorde mig där, så jag antar att jag måste sätta mig ner och gå igenom katalogen och vaska upp lite minnen. Synd bara att det är konversationen med Alessandro på måndagens fest som var mest fascinerande. Han skriver en doktorsavhandlling om känslor i spel, och han hade en hel del intressanta idéer om det.

Babsi har fortfarande inte hört av sig och jag är lite fundersam på varför. Men hon har väl inte haft tid. Skall maila Lev igen och be honom krya på sig. Han hade också blivit förkyld på GDC. Det gick väl något där, eller så smittade Mitri oss båda. Anne har också mailat. Whee! Anne är så himla rolig. Det var skönt att träffa lite folk igen. Jag har inte så många bekanta, jag behöver utöka vänkretsen lite. Eller knyta ihop den igen. Jag skickade en massa brev till folk för ett par veckor sedan, men jag har inte fått några svar från någon. Skall göra ännu ett försök under helgen. Och om jag orkar skall jag skriva en massa också. Jag behöver få klart texterna. Annars ligger jag väl bara och hostar och snörvlar hela helgen, och hur kul är det på en skala? Näe, fram med vännen Frank som håller mig vaken i alla väder.

Nu är det dags att gå upp. Klockan är fem och jag skall ta mig en dusch och gå till jobbet.

No comments: