Sunday, March 18, 2007

Konsten att bli nostalgisk

Jag sitter hemma vid köksbordet (arbetsrummet känns helt plötsligt inte särskilt arbetssamt. Kanske beror på att jag inte har arbetat där på ett tag? Miljöombyte.) och lyssnar på "The Cure" och känner mig lagom urvriden. Händerna värker lite från gårdagens GuitarHero session, och näsan rinner. Blod. Det är slemhinnorna som har tagit stryk av det torra vädret och nässprejen. Att jag aldrig lär mig... Suck. Nåja, jag slapp den där mysiga känslan av att dra halvkoagulerat blod ur näsgångarna idag i alla fall. W00T.

Jag har mailat med alla jag träffade på GDC och alla var av samma åsikt - visst var det kul! Jag vet inte om jag skall ta deras standardsvar på allvar. Det stora TVIVLET som bor i mig hela tiden är där nu med. Jag TVIVLAR på allt nämligen. Dåligt självförtroende. Men det varierar med dagarna. Ibland känner jag mig oövervinnerlig. Idag känner jag mig mest... Sliten.

Jag undrar varför the Cure är ett sådant gothband? Fast just nu lyssnar jag på Wild Mood Swings, och det är väl inte direkt det mest deppiga man kan lyssna på när det gäller the Cure.

Kanske borde lyssna lite på Sisters of Mercy när jag ändå håller på, men det känns inte så relevant. Vad jag däremot tänker göra är att gå och hämta mitt tangentbord. Jag är bra på att ställa om fingrarna nu. Och jag älskar MacBook Pros tangentbord som sitter på laptopen. Andra tycker det är lite för lite feedback på tangenterna, men det är perfekt för mig. Jag tror Apple har mig som målgrupp ibland. Utom möjligtvis när det kommer till priset.

Vilket påminner mig om att jag måste skaffa ett nytt nätaggregat till min PC. Det har pajat. Webhallen ligger nära, så...

Nästa vecka skall jag vara med i en informationsfilm om den svenska spelbranschen/ kvinnor i spelbranschen/ hur man får in mer tjejer... Jag svarade ja i ett svagt ögonblick. Det är Annikas fel. Hon bara hookar upp mig med massa bra folk hela tiden. Det är jätteskönt, men lite... hum... det känns som att de tänker se till att jag blir någon slags svensk superstar utan att ens ha gjort något. Nåja. Jag vet ju hur jag är, så det är bara att hoppas att resten av världen fattar det med. Och på torsdag är det någon slags sammankomst på Kulturhuset. Kan vara kul att gå på. Handlar om svenska spelbranschen. Efter det är det releaseparty på PS3 någonstans som jag "måste" gå på. Jag får väl kolla läget och smita om det är tråkigt .

Nu skall jag färdigställa min j**la hemsida - äntligen - och fortsätta med hästartiklar och Götterdämmerung.

No comments: