Wednesday, March 28, 2007

T.K.K.

Jag är så förbannad! Jag är så arg på en medarbetare att det går inte att beskriva. Så jag låter Thåström göra det istället.

"Varje gång du öppnar käften
och visar dina tänder
Tror folk du ler
Varje gång du öppnar käften
Kunde ingentin vara mycket mera fel

Inget är på riktigt
Inget är på riktigt
eller hur?

Varje gång du öppnar käften
Är det som att se en dålig film man sett förut
Och varje gång får den där filmen bara sämre och sämre slut

Man undrar hur du orkar
Man undrar hur det kunnat bli så här
så här

Inget är på riktigt
Inget är på riktigt

Inget är på riktigt
och ingenting är viktigt
utom...ingenting

Varje gång du öppnar käften
Sprids en stank över stan
Varje gång du öppnar käften
är det som att stirra ner i en kloak

Man tycker lite synd om dig
för vem skall orka bry sig
till slut
till slut
till slut"

Så, nu har jag avreagerat mig tillräckligt. Fick även reda på att en arbetskamrat jag tycker mycket om skall sluta... Det är tråkigt... Men å andra sidan har jag sökt till varenda företag som kan tänkas vilja ha mig. Problemet är väl att jag är för splittrad för spelbranschen. Jag har dessutom alldeles för få AAA titlar i bagaget. Nåväl. Jag laborerar vidare på min engelska blogg och ser om jag kan komma någonstans på mina idéer.

Ibland undrar jag om jag inte hade haft det lättare om jag inte hade ställt så höga krav på livet. Men jag kan inte sitta still och bara låta saker och ting gå förbi...

Jag fick i alla fall reda på att jag får åka på Nordic Game Conference i Maj. Det skall bli skönt. Och det skall bli härligt att få lov att hänga med Babsi igen. Niklas skulle också vara där, så det lär inte saknas folk att umgås med. Och Lova och Seb måste jag ju bara träffa. Och Roger. Jag får nog åka ner helgen innan och umgås med folk. Maj. I Malmö. Ljuvligt.

Jag väntar på att gå till Aikidon, och jag hoppas att det är något idag. Jag missade måndagen på grund av handleden. Och på fredag vet jag inte om jag vågar gå... Tänk om det går sönder något igen... Ajajaj... Äsch. Man lär så länge man lever. Måste våga lite. Och yoga lite också kanske.

No comments: