Saturday, September 15, 2007

Arts & Crafts!

Jag ser fram emot dagens aktiviteter, vissa mer än andra. Det börjar nu på morgonen kl. 10.00 med en kurs om fotopolymer och silverlera, sedan skall jag slacka med Jim i en och en halv timme på ett lämpligt fik. Det skall bli skönt att träffa Jim igen, jag har saknat honom rätt mycket. Om inte annat har jag saknat hans axelmassage :).

Förhoppningsvis kommer jag därefter att bege mig till ett produktivt möte med Anders och Wille för att lägga grunden till presentationen av ett hemligt projekt vi jobbar på en hel hög med människor nu. Tove är också inblandad. Men vi får se hur det blir.

Tori Amos har bott i mina öron i ett par dagar nu, och det känns som att hon får bo kvar även idag. Och bloggeneratorn smattrar på i ett hörn härborta... Smatter smatter.

Igår fick jag för övrigt bekräftelsen på silversmideskursen, så i höst blir det silversmide (nåja, en verkstad att arbeta i iaf) och skrivande som ligger i fokus. Skriva är KÄRLEK! Pyssel är Kärlek och mitt huvud bland molnen får kontakt med händerna som är någon helt annanstans för det mesta och pysslar med sitt. Jag tror jag är som en dinosaurie. En av de där stora som hade en hjärna i häcken för att sköta svansen. Fast mina minihjärnor sitter i armbågarna och sköter händerna. De kan klura ut saker på egen hand. Bara de får ta på objektet, plocka isär det, sätta ihop det, så vips har jag en tredimensionell karta i huvudet. Allt faller på plats. Det är som att ha en egen 3D scanner i huvudet.

Men nu får jag sluta babbla, för nu skall jag klä på mig *gasp* och rulla in till Stockholm.

Höst är också KÄRLEK!

No comments: