Friday, September 28, 2007

Citat

sJag måste citera Jonas Thente.

"Jag älskar Fallout, WoW, Civilization, Resident Evil, Medal of Honor, Guild wars och allt vad de heter.
Men jag älskar böcker mer."

Läs hela hans blogg här.

Mannen gör mig lycklig. Lyrisk. Glad. Uppåt. Förvånad och ibland rätt förbannad, men han är bra, hr. Thente. En bloggmeister värd att läsas. Så läs.

Och släng ett öga på Willes blog också. Jag håller med honom. Jag vill också bli arkeolog när jag blir stor.

Tove och Anders är i Göteborg på Bok & Biblioteksmässan, och jag hoppas att det kommer att gå bra för dem där. Rollspel ÄR böcker och bör finnas på bibliotek! Därmed basta. Ett av de största problemen jag tror rollspelsbranschen i Sverige kämpar med är just tillgänglighet. När jag växte upp fanns rollspel i vilka leksaksbutiker som helst, men det sattes det stopp för i och med kontroversen runt Kult, som drevs av ett fåtal personer med intressant syn på vad det var vi egentligen gjorde runt spelborden.

Det vore onekligen mycket trevligt att kunna gå in i vilken Akademibokhandel eller Bokiabutik som helst och köpa en D20 modul. Nu bor jag förvisso i Stockholm och har SF-Bokhandeln runt hörnet. Men ändå. Vad händer med de som bor i Skövde? Eller Tidaholm? Eller Vara? (Okej, jag kommer från Västergötland, jag erkänner.)

Nåväl. Dagen kommer att gå åt till att bygga ett dokument som skall vara klart ... idag! Snacka om att ha press på sig. Men jag tog fem minuter för att skriva det här, för jag är förälskad i Jonas Thentes blogg och sedan tog resten av inlägget fart av sig själv. Nu skall jag återgå till grottekvarnen.

No comments: