Friday, September 7, 2007

Virtuella och verkliga beteenden

Igår var jag lite deppig på eftermiddagen, så jag lät mig övertalas av Wille att bjuda honom på en öl. Att han sedan aldrig LÄT mig bjuda honom på en öl är en helt annan sak. Jag tror personen som följde med honom hette Fredrik, men mitt minne sviker.

I vilket fall som helst så ringde jag Tove på väg till centralen och hon dök också upp och tröstade mig. Tack Tove. Det är skönt att ha klippor omkring sig när man ramlar omkull ibland.

Jag skall gottgöra genom att i afton skriva klart recensionen av Likstorm och Magic 10th Edition. Och ni som inte trodde att jag spelar Magic, HA! Ni bedrog er. Jag har faktiskt spelat rätt mycket Magic i mina dagar. Att jag inte låter mig påverkas av all kommersialism är en helt annan sak. Jag är i fel åldersgrupp för det. Jag skall också skriva en recension på Changeling om jag hinner, men det är bara för Toves skull. Ifall de behöver filler.

I vilket fall som helst slogs jag av det underliga i att inte bete sig som man gör online när man faktiskt träffar folk. Jag har (lite oskyldigt, bör tilläggas - Willes hjärta tillhör någon helt annan, och mitt hjärta tillhör mig själv) flirtat lite med Wille över MSN, mest för att han har varit deppig och för att jag tycker om att munhuggas.Men när jag träffar honom i verkligheten funkar inte det beteendet. Och det gäller inte bara för Wille, det gäller för alla jag pratar med. Av någon anledning kan jag ta mig friheter i den virtuella världen som jag inte tillåter mig själv att ta i den verkliga. Jag har ofta inga problem att berätta för folk vad jag känner och tycker om dem, men bara på MSN. Jag håller på att lära mig att vara lika rak i verkligheten dock, och övar på Hannes och Mange på jobbet. Jag brukar berätta för dem hur bra de är. Det är inte ofta man säger sådant, så jag försöker framhålla det närhelst jag kan. Men jag kan fortfarande inte flirta med folk i verkligheten.

Jag vet att jag hade en poäng med det här inlägget när jag började skriva, nu har jag dock tappat bort den, men jag är trött idag, för jag var vaken till midnatt och somnade vid halv ett samt gick upp igen vid kvart över fem. Och yogade.

No comments: