Tuesday, September 4, 2007

Hypnopomp!

Inatt "vaknade" jag av att det stod en liten långhårig flicka i mitt rum och glodde på mig bakom sin ridå av svart hår.

Hon fortsatte snabbt upp på min bröstkorg där hon planterade sig medan jag låg hjälplös och iakttog hur hon trollade fram en lång skalpell. Som tur var insåg jag att jag hade ännu en av mina fantastiska hypnopompa hallucinationer, så jag dog inte av skräck rakt av. Istället somnade jag till igen i kanske tre sekunder bara för att vakna med svetten rinnande och mina lungor flåsande som blåsbälgar.

Där fick man för att man hånade små flickor igår alltså.

Jag tror faktiskt att det beror mer på stress än något annat. Förra veckan var överjävlig, så jag i det närmaste bet folk omkring mig. Men nu har det lugnat ner sig. Och då kommer mardrömmarna och hallucinationerna som brev på posten.

Idag blev jag återigen stressad, så vi får se vad som händer inatt. Kan bli hur spännande som helst.

No comments: