Saturday, September 8, 2007

Som malen mot flamman...

... nu har jag börjat ta på mig för mycket igen.

SPOILERVARNING - LIKSTORM till DoD Trudvang

Men det är så lockande att göra saker när energin känns oändlig och livet känns som att det är värt att leva. Idag blir en tung dag, ur "att göra" perspektiv. Men jag är klar med två "att göra" på listan. Scion är recenserat, Likstorm har fått sitt, och efter att jag ryckt huvudet ur min RiotMinds - ja vad det nu är jag känner, besvikelse, uppgivelse, kanske till och med sorg över deras beteende mot mig - så visar det sig att Likstorm är helt okej. Däremot gav jag dem en känga för alla onda kvinnor överallt. Av runt 30 spelledarpersoner är ca 5 kvinnor. 3 av dem är genomonda och en är medhjälpare till Trudvangs undergång, fastän hon inte vet om det. Och det handlar mycket om unga flickor. Och språket är lika trasigt och hackigt som vanligt. Ibland undrar jag om det inte är de som borde gå skrivarkurs...

Attans. Nu får jag sätta en spoilervarning även här.

Magic 10th Edition står på listan, liksom en hel del arbete med Stockholms Spelkonvent, som jag har skjutit upp för länge och inte orkat med att ta tag i. Jag skall skriva artiklar, stycken till rollspelsböcker och även försöka klämma ihop en recension av Changeling - the Lost, som förvisso inte är beställd, men boken visar sig vara inte bara ruskigt vacker, utan även ruskigt bra.

Det blir en lång dag vid datorn. Men innan dess blir det växtvård! Jag har en hög med gröna växter överallt i lägenheten som vill ha vatten och kärlek. Kärlek får de oavsett, men vatten har jag glömt i ett par dagar. Och så har jag min älskade bonsai som jag köpte för ett tag sedan. Jag skall försöka sätta skotten jag tog från den i något lämpligt kärl. Det är underbart! Två av fyra avklippta grenar har fått nytt liv och jag skall lära mig om bonsaier, äntligen, genom att göra ett par själv.

I övrigt anser jag att Schulman bör få sparken.

No comments: