Tuesday, September 25, 2007

Härdsmälta?

Det är alltid svårt att bestämma sig för vad man skall skriva i sin blogg, vem man vänder sig till och varför man skriver överhuvudtaget. De senaste timmarna har jag tänkt en hel del. Så. Min härsmälta idag runt 16.15 var just det. En härdsmälta. Och en erfarenhet. Men helt irrelevant.

Nu är klockan snart två på natten, jag kan fortfarande inte sova, men jag har i alla fall fått mycket utrett i huvudet. Så ni som drabbades av mitt utvräkta självförakt kan vara lugna. Det är lika borta som bloggposterna jag skrev när jag insåg vidden av mitt självbedrägeri.

Just nu sitter jag och försöker få klart mitt hästavsnitt till Western. Jag skall väl så småningom även försöka sova lite, men just nu verkar det rätt avlägset. Jag får ta smällen imorgon och skylla mig själv helt enkelt. Det är så jag brukar göra.

Imorgon är det silversmide för första gången, och det är alltid något att se fram emot. Om inte annat så har jag massor av tankar runt vad jag vill göra, och hur jag vill göra det. Det blir förmodligen en hel del skissande de första gångerna, få till ett bra koncept och arbeta runt det ett tag. Men med största sannolikhet kommer det även att bli en hel den smurfande med verktyg och tekniker, om jag känner den här typen av kurser rätt. Hoppas bara att den inte är fullt så oinspirerande som kursen i fotopolymerer. Den var inte så kul.

Nåväl. Utrustningslistor, någon?

No comments: