Saturday, September 15, 2007

Riddar Kato

Riddar Kato och jag
Satt i Rosengården
Hans grå ögon, som himlen ovanför
Som hjärtat i hans hand

Är du säker, sade han
Är du säker på att det här är vad du vill?

Det lever inte längre
Svarade jag. Mitt hjärta lever inte längre
Bättre ett hjärta av sten
Än ett av kött och blod
Som inte lever

- - - - -

Jag var på kurs, jag lärde mig fotopolymer... eller lärde... det var så lätt. Och det skulle verkligen vara lätt att dissa tanterna som var på kursen också, men jag avstår. De har verkligen inte förtjänat det.

Jag träffade Jim, och Jim är alltid mysig. Kramar och lunch blev det, sedan en snabb sejour hos Anders för att gå igenom det hemliga projektet och göra en presentation, som jag tänker jobba klart med nu på kvällen.

Och så hem. Och Riddar Kato på tåget.

No comments: