Friday, September 21, 2007

Sweet dreams

Inatt har jag sovit. Så. Nu var det avklarat.
"Gud vad spännande! Hon har sovit!" tänker säkert den hugade läsaren då. Nä, trodde inte det.

Nu har jag för övrigt kommit på en sak till med lokaltrafiken som stör mig något grymt. Det är alla tidningstomtar som står och delar ut sina halvtaskiga morgontidningar (som bland annat utnämner Alex Schulman till bloggkung. Bloggkung?! Han är en kloakkrypande insekt med mindre vett än en bakterie! För att nu ta till ungefär samma tonläge som herr Schulman själv, även om vokabuläret förmodligen överstiger hans förmåga att uttrycka sig. Och nej, faktum är att jag läser inte hans blogg. Jag har läst två inlägg. Det räckte.) mitt i vägen för utgången. Vadan detta?! Varför!? VARFÖR!?! När folk i det närmaste rusar som skenande boskap ut genom dörrarna skall man väl inte täppa för dem?! Det är på samma nivå som folk som stannar precis när de klivit av rulltrappan...

I vilket fall som helst. Idag börjar konventet. Jag håller både tummar och andra extremiteter för att det kommer att gå vägen. Om inte annat har Wille testat hela receptionssystemet på mig, så jag lär ju kunna hantera det också om det krisar nu på fredagen.

Jag ser verkligen fram emot att få höra på alla föreläsarna. Krämer, Örnebring, Ola, Peter, Anders Blixt, Olle Sahlin... Det är en härlig blandning, både ämnen och personligheter. Jag tror att det kommer att bli hur skoj och bra som helst. Bara hoppas att folk hittar dit. Och alla tekniska grejer är lösta! Tror jag... Humhum.

Apropå det så har jag väl inte varit helt sanningsenlig angående Kaoset. Det har en viss inverkan. Det kan jag inte förneka. Men just nu får jag mest vänskapsvibbar, så det kanske ordnar sig ändå. En stor kopp té på något bra fik efterlyses.

No comments: