Thursday, September 6, 2007

Mitt hjärtas armé!

Det var högtravande redan i titeln!

Jag har yogat på morgonen i flera veckor nu och det hjälper verkligen till när man skall upp ur sängen och vakna. Jag har också hittat en aikidoklubb i Tumba! Huga! Rena lyxen att kunna träna och sedan gå hem på en gång. Då kanske man till och med orkar med det.

I vilket fall som helst så skulle jag lika gärna kunna ha använt en bloggenerator idag, så lite som jag har att säga. Stockholms Spelkonvent halkar efter, men nu har jag avlastat mig på två andra individer och hoppas på att det skall fixa sig. Men det finns fortfarande för många frågetecken runt konventet för att jag skall vara helt nöjd. Och en alldeles för passiv ledare, if you ask me. Men jag skall inte klaga, fan vet om jag hade gjort det bättre i dagsläget.

Jag vill ha kaffe, men finkaffestugan (Coffehouse by George!) öppnar inte riktigt än, och kaffet här är bryggt av Hannes. Det är med andra ord en enorm risk att ta om man vill ha kaffe på Avalanche. Kaffemaskinen är trasig. Huga! Fast 11:an har blivit enormt poppis pga det. Att Hannes kaffe skulle smaka bättre än kaffemaskinens tvivlar jag dock på. Sorry Hannes...

Hjärtats armé då? Näe, det var bara något jag skrev. Jag har slutit fred med min ensamhet. Vi trivs bra ihop och kommer förmodligen att stanna tillsammans ett bra tag framöver. Sist gick det ju sex år innan jag bröt upp med den.

För övrigt har 7/11 jättebra skedar till terrängbygge. Plastprofiler med platt baksida som man utan tvekan kan använda till utanverk på gotiska kyrkor. Stjäl en plastsked, redan idag.

No comments: