Saturday, September 29, 2007

Grannjävlar!

I går kväll var jag trött. Mycket trött. Efter en hel dags stenhårt arbete (I kid you not, jag tog 20 min lunch och lade tre pussel som rast), en intervju med Emma och Annika från SuperMarit, (det visar sig att jag är den enda kvinnliga yrkesverksamma speldesignern som är anställd inom något av de större företagen i Sverige. Resten jobbar på egna företag eller inom akademikerkretsar. Surt.) så hamnade jag på Bishop's Arms i en eller två timmar, var helt lost i diskussionerna (vilket bara förstärkte min känsla av att jag inte hör hemma på pubbar. Alls.) och åkte hem. Väl hemma åt jag det jag hade i kylen (Bresaola. Gott) och totalkraschade i sängen. Och väcktes tio minuter senare av ett par jävla idioter som hade bestämt sig för att använda tvättstugetrappan som improviserad skateramp. Det dånade i hela lägenheten. Nåväl, en halvtimmes oväsen senare gick de, antagligen för att supa sig fulla på hemmagjort maskrosvin.

Mitt i natten, runt ett, kom nästa gäng med alkoholindränka ungdomar hem. Och ställer sig på uteplatsen utanför mitt sovrumsfönster för att efterfesta. Som tur var började det regna 20 minuter in i tjejernas hysteriska fnitter och grabbarnas råa skratt. Men då var det kört för min del. Så hela natten har bestått av att vrida sig fram och tillbaka, dricka varm mjölk, äta valeriana och dricka kvällste i förhoppningen om att bli medvetslös. No such luck. Nåväl. Jag är hyfsat vaken, jag skall på skrivarkurs och förhoppningsvis somnar jag inte.

I övrigt anser jag att Schulman bör förstöras. I god Cato anda.

1 comment:

Stellan o Lotta said...

Pussel är inte rast! Förresten kom inte min bors barn in på spelutvecklarlinjen som hon sökte till... jaja..

Nu kan man kommentera på mobbebloggen oxå.. Hurra vad bra!