Saturday, September 22, 2007

Live and direct från Stockholms Spelkonvent

En dag in på konventet, och jag har inte bara dåliga saker att rapportera. Häpnadsväckande. Nu glömde jag sladden till kameran, så jag kan inte peta in några bilder, men det kommer imorgon, eller ikväll om jag håller så länge.

Magen pajade totalt igår av konventskaos och det är pinsamt tydligt hur illa vi är mottagna av DV på vissa plan - rapporten på det kan vi ta senare. Lokalerna verkar funka hyfsat, i alla fall för brädspelarna. Däremot funkar det mindre bra för rollspel och figurspel. Figurspelarna är väl de som mullrar mest för tillfället. Likaså tycker magicspelarna att det är för mörkt på stora scen, där de håller till. Föreläsningssalen är perfekt och jag tycker verkligen om de föreläsningar jag hunnit gå på hittills. Kudos till er, kära pratare. Ni rockar hårt.

Peter Lexelius avslöjade att det diskuteras på forum runtom vad det gäller min blogg om SSK. Det var ju.. hum... Intressant.

Tove har tagit hand om mig igår när jag gick sönder en sväng, och jag hoppas att hon kan ställa upp lite mer idag, för det kommer jag att behöva, förr eller senare. Förmodligen senare.

NU däremot skall jag fixa lite mer med "grejer-som-måste-göras"

No comments: