Monday, September 10, 2007

Som man bäddar får man ligga...

... men jag tycker personligen att gårdagens försök att sova faktiskt borde ha gått bättre. Det är inte som att jag direkt INTE hade bäddat sängen. Det var nya lakan, släta täcken, uppfluffade kuddar...

Det gick åt skogen. Först efter en timmes hårt yogande och närmare två liter kvällste så lyckades jag tappa medvetandet. Man undrar ju ibland vad kroppen håller på med när den vägrar att göra som jag säger. Det blev helt enkelt axelstående, vinyasas och nedåtgående hund tills jag inte orkade göra en enda uppåtgående hund till eller för den delen ställa mig på axlarna. Det känns i kroppen idag, kan jag ju avslöja. Jag var tvungen att köpa en kaka bara för att balansera upp det hela.

Musklerna bakom skulderbladen känns som knöliga blomkålsbuketter och hjärnan är seg som en halvjäst bulldeg med för mycket mjöl. Jag antar att min sömnlöshet går att härleda till dåligt samvete, för många tankar och en önskan om att inte vara så lättpåverkad. Och det i sin tur kan man härleda till... det dåliga samvetet.

Jag är väl naiv antar jag. Och stel som fan i nacken. Fy bubblan vad det är knastrigt. Känns som om någon stått och hoppat på mina axlar. Underbart kan man tycka... Får be Tove att klämma lite på mig när jag är hos dem idag. Jag behöver det verkligen.

Men jobbet har varit kul idag. Saint's Row, Crackdown och Shadowrun stod på tapeten som benchmarkspel. Jag skall köpa Saint's Row på vägen till T & A idag också, så jag kan kolla lite närmare på vissa delar av det hemma i lugn och ro. Och BioShock åker med till jobbet imorgon!

No comments: