Sunday, September 9, 2007

Skrivintensiv helg

Jag har under helgen sammanställt tre recensioner och fixat med Stockholms Spelkonvent, i den utsträckningen att det finns EN sak kvar att göra för att jag skall kunna slappna av, och det är att packa och skicka äventyren som kommit in till scenariotävlingen, så att de kommer iväg till vår jury.

Den här helgen har varit lång, kort och lätt påfrestande. Jag har mailat, fixat texter, påmint folk, dragit folk i armen och varit allmänt projektledarmässig.

Nu vill jag bara sova. Det kanske är en bra plan. Skaffa en hög med godis, en hög med filmer och gå och lägga sig i soffan, somna om jag vill, snaska godis och glo på film. Synd bara att jag har hela Hemliga Projektet kvar att fixa med.

Och så låter jag mig påverkas av en person jag inte vill påverkas av i alla fall inte på det sättet, och jag vill ha tillbaka min handlingskraft och min soloflygförmåga, men tanken på sällskap är lockande. Problemet med att måla in sig i ett hörn är att man inte kommer ut därifrån om man vill. Inte förrän färgen har torkat. Jag skall hålla mig borta från Facebook, från MSN, från mail och från allt idag. Förhoppningsvis har jag coolat ner mig lagom till imorgon och har återigen grepp om min hjärna och mitt känsloliv. Slutet på veckan har varit förvirrande. Är det så här det skall vara? Jag ville ju bo i min fästning och inte låta något påverka mig på ett tag. Men det är inte lätt att vara hård på ytan och skör som glas inuti.

Jag har läst Changeling. Det är en mycket melankolisk bok, så det är kanske därför jag mår så konstigt. Den handlar om förlust och förändring, slaveri och frihet, balans mellan det vilda och det sanna.

Näe, nu tar jag hela mig och hela min förvirring och åker till stan.

I övrigt anser jag att Schulman bör få sparken.

No comments: